LMK

8 typów danych w JavaScript

number, string, boolean, null, undefined, Object, Symbol, BigInt

8 typów danych w JavaScript

JavaScript jest językiem dynamicznie typowanym oznacza to, że typy danych mogą być przypisywane zmiennym dynamicznie w trakcie działania programu. Oznacza to, że ta sama zmienna może przyjmować różne typy danych w różnych momentach działania programu.

Zmienna Variable

let

const

var

Typy danych:

  1. Number.

    let a = 1; 
    let b = -1; 
    let c = 0;
    let d = 3.14;
    

3 specjalne ∞ -∞, not number, NAN (hello / 2) dzielenie nie ma sensu.

  1. String.

    let name = "Tom";
    let city = 'Warsaw';
    

gravis - backtick

  1. Boolean typ logiczny.

    let isProgramingFun = true; 
    let isProgramingBoring = false;
    
  2. Null pusta lub nieznana wartość.

    let address = null;
    
  3. Undefined reprezentuje zmienną, której nie przypisano wartości.

    let nameUser;
    console.log(nameUser); 
    
    let city = undefined; // niezalecane rozwiązanie
    console.log(city);
    
  4. Object
    6.1 Object reprezentuje złożone dane i funkcje w postaci obiektu.

    let person = new Object();
    person.name = "Lucas";
    person.age = 42;
    

    or

    let person2 ={
    name: "Lucas",
    age: 42
    }
    
    console.log(person.name); // Wyświetli: Lucas
    console.log(person2.age); // Wyświetli: 42
    

    6.2 Array reprezentuje uporządkowaną kolekcję elementów.

    // Przykład tablicy
    let fruits = ["apple", "banana", "orange"];
    
    // Dostęp do elementów tablicy
    console.log(fruits[0]); // Wyświetli: apple
    console.log(fruits[1]); // Wyświetli: banana 
    

    6.3 Function reprezentuje funkcje.

    // Przykład funkcji
    function add(a, b) {
    return a + b;
    }
    
    // Przypisanie funkcji do zmiennej
    let sum = add(5, 3);
    console.log(sum); // Wyświetli: 8
    
    // Przykład traktowania funkcji jak obiektu
    let add1 = function(a, b) {
    return a + b;
    };
    
    console.log(add1 instanceof Function); // true
    console.log(add1 instanceof Object);   // true
    
  5. Symbols identyfikator dla obiektu.

    let id = Symbol ("id");
    
  6. BigInt reprezentuje liczby całkowite o dowolnej precyzji, wprowadzony e ECMAScript 2020.